Akadálymentes verzió Please choose your language: Hun - Eng - Ro - Srb

Jóga

"Ha gyakoroljuk a jóga tudományát – amely hasznos az egész közösségnek, és boldogságot hoz most és a jövőben is –, tehát ha kitartóan gyakoroljuk, elérjük a testi, mentális és spirituális boldogságot, és tudatunk az Önvaló felé áramlik ."     – Sri K. Pattabhi Jois


A jóga gyakorlása ötezer éves hagyományra tekint vissza. Tapasztalati tudomány, amely a testi és a lelki jólétet kívánja elhozni gyakorlója számára. A fokozatosság elvét követve ászanáról ászanára haladva tisztítja meg a testet a méreganyagoktól, az elmét a mérges gondolatoktól és teszi a test-elme-lélek hármas egységét kiegyensúlyozottá. A jógaászanák belülről tisztítják a testet, mely során felégetik a szervekben, szövetekben felhalmozódott mérges anyagokat.  Az ászanák gyakorlásakor szisztematikusan erősítjük és nyújtjuk az egész testet s a folyamatos, mély légzés fenntartásával fokozzuk a testben az energiaáramlást, a szövetek oxigén ellátottságát. A gyakorlás során a test és az elme fellélegzik, megnyugszik és fókuszunk először a test és annak érzetei, majd az Önbelső felé fordul. A test durva és finom fizikai szinten történő gyógyítása a fizikai és a mentális egészség elérésén keresztül az elme lecsendesedését hozza magával. A gyakorlás segít a figyelem megfelelő irányba történő vezetésére, nemcsak a jógaszönyegen, de a mindennapi életben is. Ha hagyjuk, hogy magával vigyen a gyakorlás, kis időn belül érezni fogjuk, ahogy jótékony hatásai teljes valónkra kiterjednek. Megtanít a test korlátainak elfogadására, türelmet és alázatosságot fejleszt ki, s ezek velejárójaként egészséges önbecsülést és természetes, belső kedvességet ébreszt a gyakorlójában.



Szalonunkban YAI nemzetközi jógaotatói képesítéssel rendelkező oktatók segítenek a gyakorlásod elkezdésében, illetve elmélyítésében. Többféle gyakorlási irányzattal megismerkedhetsz, a yin és a hatha típusú óráktól kezdve a dinamikusabb ashtanga és vinyásza flow órákig.

Ha a gyakrolásod elején jársz és még ismerkedsz a jógával, akkor a hatha jógaórák során elsajátíthatod az alapokat mind a testtartásokat, mind a légzési technikákat illetően.

Természetesen a többi jógaórát is bármikor látogathatod, hiszen egy-egy ászanára mindig vannak alternatívák, melyek könnyebbé tehetik a gyakorlásod.


A dinamikusabb gyakorlási formák közé tartozik az Ashtanga jóga, melynek alapját a hatha jóga képezi. Kötött ászanasorozatokat foglal magában, összesen hatot. Ezen sorozatokban fix ászanák meghatározott sorrendben követik egymást, s a gyakorlás ütemét a testtartásoknak (ászanák), az ászanákkal szinkronban végzett légzésnek (pránájáma) és a tekintet vezetésének (dristi) a hármasa adja. Az egymást követő ászanák és sorozatok egymásra épülnek s mind egyre nagyobb kihívást jelentenek a gyakorló számára, fizikailag és mentálisan is. Emiatt fontos az ászanákat sorrendben gyakorolni, felkészítvén így a testet a mélyebb pózok kitartására. Az első sorozat a "jógaterápia" (jóga csikitsza) , célja a test megtisztítása és felkészítése a további, elmélyültebb gyakorlásra. Jógaórákon elsősorban ezt gyakoroljuk, figyelembe véve a gyakorlók egyéni adottságait.





Hírlevél

Kérjük töltse ki az alábbi mezőket.
Név:
E-mail cím:
 
Ellenőrző kód: